نظرات

موقع اجتماعي سياسي و تربوي ونفسي يهتم بالطفل وتربيته وقصصه

 

البعض بيقول  و يثرثر  كتير آسفين ياريس .. واحنا من هنا  نقول : آسفين يانبينا   تأخرنا كتير  كتير حتى نقول عاوزين كلمة الاسلام هي الحكم .. هي التي تجلي القلوب وتصحح  المسار بطهر وعفاف  ..

آسفين لاننا كنا و من وقت قريب لانعتبر بكلامك .. بنصائحك .. ياما قلت لنا  من زمان .. بدل المرة مرات الصلاة   الصلاة .. وما ملكت أيمانكم .. ويهرب كتير مننا لما يسمع الاذان .. لان الصلاة ثقيلة على قلبه !! ..  ووصيت على الجار  وأهل الارحام وحذرت بوحي من ربك من الربا ومفاسده .. لكن مافيش فايدة .. لازلنا في حضن بنوك الربا نائمين ..  وعن  حق الجار مش سائلين  وقلت المؤمن اخو المؤمن واحنا لازلنا في العداوة  والمنافسة مطولين .. قلت كمان من عادى لي ذميا فلن يذق رائحة الجنة .. ويطلع غبي من هنا وأحمق  من هناك لاجل مامصر تبقى فرن لاتهدأ ناره ولايعرف رماد     !!

آسفين يا نبينا .. لان هناك  ناس مننا حاسبين نفسهم فوق  البشر , وانهم خابرين  قلوب العباد  و أخافوا الناس من كل اسلامي ومن  كل مناد بتطبيق شرع ربنا   أخافوا الناس حتى من كل  من ربـى  لحيته عشان ايه وليه ؟؟؟ لاجل  أن تبقى شهوة بنات ونساء يظللن  عرايا ويتركوا امر الله بالحجاب  .. لاجل راقصات يرفعن  كل يوم دعوات الزنا .. وتملى بطونهم  فلوس حرام مالهاش حســاب ..!

لاجل الرشاوي تنتشر .. لاجل السرقة بالفهلوة والبلطجة والضحك على الذقون يملى البطون .. رغم إنهم بفطرتهم موقنين أن الجزاء في شرع ربنا قطع اليد اللي نهبت وكلت حرام

وآلان حبينا نرجع لك يا معلم البشر , لتعاليمك ..  نسمع كلامك ونطيع ربنا  الفرصة بين  ايدينا لن تضيع وهانختار كلنا بس اللي نظنه يخاف ربنــا , صلى عليك الله صلى عليك الله يارحمة الله للبشر

  • Currently 0/5 Stars.
  • 1 2 3 4 5
0 تصويتات / 154 مشاهدة
نشرت فى 9 ديسمبر 2011 بواسطة nazrat

ساحة النقاش

محمدمسعدالبرديسي

nazrat
( نظرات ) موقع إجتماعي يشغله هم المجتمع سياسيا وتربويا بداية من الاسرة الى الارحام من جد وعم وخال الى آخره , الاهتمام السياسي أساسه الدين النصيحة و يهتم بالثقافةبألوانها ويعد الجانب النفسي والاهتمام به محور هام في الموقع كذلك الاهتمام بالطفل ثقافة وصحة »

ماذا تود البحث عنه ؟

تسجيل الدخول

عدد زيارات الموقع

618,862

مصر بخير

                         
* الشكر واجب للسيد العقيد هشام سمير  بجوازات التحرير , متميز في معاملة الجمهور على أي شاكلة ..

* تحية للمهندس المصري محمد محمد عبدالنبي بشركة المياه