مصطفى حافظ محمد الجندى سلامتك تهمنا .

يهدف الموقع الى نشرثقافة السلامة وزيادة الاهتمام بكافة اشتراطات واجراءات السلامة فى المنشأت والمنازل

What Do Hospital Color Codes Mean?

Color Codes In Hospitals, Hospital Color Code SystemWhen you work in a hospital emergencies are going to happen. That is why hospitals have a color code system. This system is in place to let all hospital employees know about current or pending emergencies in the hospital. The color code system is used to inform a group of people at the same time about a situation in as little words as possible. Each color used in the hospital color codes has a specific meaning. When you work in a hospital it is important to know what the different colors stand for. If you do not know the meaning of the color codes you could be missing out on valuable information.
Meanings Of Color Codes In A Hospital

Below is a list of what each color code means in a hospital. You can study this list or print it out as a handy reference guide while you are at work.

    Code Brown. Depending on which region of the country the hospital is located brown can have a few meanings. The most common meaning is a severe weather watch. While in Florida a code brown is usually used when calling for an autopsy.
    Code Amber. Much like an Amber alert this is called when a child goes missing inside of the hospital and is suspected of being abducted by another person.
    Code Black is used to alert hospital members of mass casualties that are caused by an epidemic or threat to the public. This warns the hospital to get ready for a large amount of injured and to take the proper precautions when needed.
    Code Blue is the most commonly used color code in hospitals all over the country. This is called when a patient requires immediate life saving assistance. Most often caused by cardiac arrest. A code blue requires that all free employees respond to the code.
    Code Green is used to let people know that an evacuation is necessary. A green triage internal indicates that the disaster is in the hospital while a green triage external stands for an outside emergency that is cause for an evacuation.
    Code Gray means that a violent but unarmed person is on the loose in the hospital. It is often used when a mentally unstable patient has stopped taking their medication or when a person has a psychotic break.
    Code Pink has two meetings depending on where you are working. One meaning is an infant or small child abduction has occurred in the hospital. The second meaning of pink is used to warn the staff of biohazardous contamination.
    Code Red again can have dual meanings. The first is often to indicate a fire has broken out somewhere in the building. While the second is announced to let staff know that a burn patient is coming into the hospital and requires immediate medical attention.
    Code White is most often used for pediatric medical emergency. It can also be used to signify a utility or power outage.
    Code Yellow indicates a bomb threat in the hospital. This lets the staff know that the bomb safety plan has been inacted.
    Code Orange is used when a patients health is rapidly declining.
    Code Silver informs the hospital that an armed person is in the hospital and there is a possible hostage situation.

Patient Color Codes In The Hospital

Not only do hospitals use a color code for emergencies they are also used with patients. I color code system for patients help all workers stay on the same page while caring for a patient. Since nurses and doctors work in shifts it is important that there is a system to alert all workers of the patients stability. Patients are required to wear colored bands during the duration of their hospital stay.

    Red is used to show that the person has an allergy. Since the color is generic for allergies and they are all classified by band nurses often write the specific allergy on the band. This is so any other people that talk to them will not only see they have an allergy but will also know exactly what it is. Accidentally giving a person medication they are allergic to can be deadly.
    Yellow means the person is at a high risk for falling. They could be elderly and have trouble standing alone or a recent surgery or injury could make it hard for them to balance and walk properly. People who have recently has hip surgery are often given yellow bands to wear until they have healed.
    Green simply means that the person is highly allergic to latex. Anyone that is administering medication or assistance should be wearing non latex gloves while doing so.
    Purple means do not resuscitate and is put on a person that expressed their wishes that not medical attention is given if they are dying. This means the hospital is legally bound by law to not try and save the persons life if an emergency occurs. Often terminal patients that do not have much time left ask to be given purple bands because they are ready for the pain and suffering to end.
    Pink is used for limb alerts. This is to let people know that there is a problem with one or more of the persons limbs. They are likely to have farther instructions written on them.

Learning these codes is extremely important. You should always check with the hospital you are currently at to ensure they are using the same color code system. While there are current plans to eventually have all hospitals in the country using the same color system it has not been implemented as of yet. To be safe you should ask someone if they have a list of the color codes that are used. This will help you familiarize yourself with their system                                                                             وتمت الترجمة الى اللغة العربية عبر جوجل بمعرفة السيد/.مصطفى حافظ محمد الجندى*مستشار السلامة والصحة المهنية ومكافحة الحريق وصحة البيئة .         ماذا يعني رموز اللون في المستشفيات ؟

رموز اللون في المستشفيات، وقانون مستشفى اللون SystemWhen كنت تعمل في مستشفى الطوارئ هي سيحدث. هذا هو السبب في المستشفيات لديها نظام رمز اللون. هذا النظام هو في مكان للسماح كافة موظفي المستشفى يعرفون عن حالات الطوارئ الحالية أو المعلقة في المستشفى. يستخدم نظام رمز اللون لإعلام مجموعة من الناس في نفس الوقت عن الوضع في كلمات قليلة قدر الإمكان. كل الألوان المستخدمة في رموز الألوان المستشفى له معنى محدد. عندما كنت تعمل في المستشفى من المهم أن تعرف ما تقف ألوان مختلفة ل. إذا كنت لا تعرف معنى رموز اللون الذي يمكن أن يكون في عداد المفقودين على المعلومات القيمة.
معاني رموز اللون في المستشفى

وفيما يلي قائمة لمعنى كل رمز اللون في المستشفى. يمكنك أن تدرس هذه القائمة أو طباعته كدليل مرجعي مفيد أثناء وجودك في العمل.

    كود براون. اعتمادا على أي منطقة من مناطق البلاد يقع المستشفى البني يمكن أن يكون لها بعض المعاني. معنى الاكثر شيوعا هو ساعة الجوية القاسية. بينما في ولاية فلوريدا وعادة ما يستخدم اللون البني الرمز عند يدعو لتشريح الجثة.
    كود العنبر. مثل الكثير من تنبيه العنبر وهذا ما يسمى عندما يذهب الأطفال المفقودين داخل المستشفى ويشتبه في اختطافه من قبل شخص آخر.
    يستخدم الرمز الأسود لتنبيه أعضاء المستشفى من الإصابات الجماعية التي هي سبب وباء أو تهديدا للجمهور. هذا يحذر المستشفى للحصول على استعداد لكمية كبيرة من الجرحى واتخاذ الاحتياطات المناسبة عند الحاجة.
    قانون الأزرق هو رمز اللون الأكثر شيوعا في المستشفيات في جميع أنحاء البلاد. وهذا ما يسمى عند يتطلب المريض فورا المساعدة المنقذة للحياة. أغلب الأحيان بسبب السكتة القلبية. زرقاء كود يتطلب أن جميع الموظفين مجانا يستجيب إلى رمز.
    يستخدم الرمز الأخضر لترك الناس يعرفون أن إخلاء ضروري. A الفرز الأخضر الداخلي يشير إلى أن الكارثة هي في المستشفى في حين أن الفرز الأخضر المواقف الخارجية لمواجهة أي طارئ الخارجي الذي هو سبب للاخلاء.
    كود رمادي يعني أن الشخص العنيف ولكن العزل هو على فضفاضة في المستشفى. وغالبا ما يستعمل عند مريض مختل عقليا وقد توقف عن تناول الدواء، أو عندما يكون الشخص لديه كسر ذهاني.
    يوجد كود بينك اجتماعين تبعا للمكان الذي تعمل فيه. واحد المعنى هو حدث رضيع أو صغير اختطاف الأطفال في المستشفى. يتم استخدام المعنى الثاني من ردي لتحذير الموظفين من التلوث biohazardous.
    كود الأحمر مرة أخرى يمكن أن يكون لها من المعاني المزدوجة. الأول هو في كثير من الأحيان للإشارة فقد اندلعت النيران في مكان ما في المبنى. في حين يتم الإعلان عن الثانية للسماح للموظفين معرفة أن المريض حرق قادم إلى المستشفى ويتطلب عناية طبية فورية.
    غالبا ما يتم استخدام كود الأبيض لحالات الطوارئ الطبية للأطفال. ويمكن أن تستخدم أيضا للدلالة على أداة أو انقطاع التيار الكهربائي.
    كود الأصفر يشير إلى وجود تهديد بوجود قنبلة في المستشفى. هذا يتيح للموظفين يعرفون أن خطة السلامة قنبلة تم inacted.
    يستخدم الرمز البرتقالي عندما صحة المرضى آخذ في الانخفاض بسرعة.
    كود الفضة يبلغ المستشفى أن الشخص المسلح في المستشفى، وهناك احتمال وضع الرهائن.

المرضى رموز اللون في المستشفى

لا يقتصر الأمر على المستشفيات تستخدم رمز اللون لحالات الطوارئ كما أنها تستخدم مع المرضى. أنا لون رمز النظام للمرضى تساعد جميع العمال البقاء على نفس الصفحة في حين أن رعاية المريض. منذ الممرضات والأطباء يعملون في نوبات من المهم أن هناك نظاما لتنبيه جميع العاملين من الاستقرار المرضى. ويطلب من المرضى لارتداء عصابات ملونة خلال مدة الإقامة في المستشفى.

    يستخدم الأحمر لإظهار أن الشخص لديه حساسية. منذ اللون هو عام للحساسية والتي تصنف من قبل جميع الممرضات الفرقة في كثير من الأحيان كتابة حساسية معينة على الفرقة. هذا هو الحال أي شعب آخر أن التحدث معهم لن ترى سوى لديهم حساسية ولكن سوف نعرف أيضا بالضبط ما هو عليه. إعطاء قصد شخص دواء لديهم حساسية ليمكن أن تكون قاتلة.
    الأصفر يعني أن الشخص عرضة لمخاطر عالية للهبوط. ويمكن أن تكون من كبار السن وصعوبة في الوقوف وحدها أو عملية جراحية أو الإصابة الأخيرة يمكن أن تجعل من الصعب بالنسبة لهم لتحقيق التوازن والمشي بشكل صحيح. وغالبا ما يعطى الناس الذين لديهم جراحة في الفخذ في الآونة الأخيرة أشرطة صفراء لارتداء إلى أن يشفوا.
    الأخضر يعني ببساطة أن الشخص حساسية عالية لمادة اللاتكس. يجب على أي شخص أن يتم إعطاء الدواء أو المساعدة أن يكون ارتداء قفازات اللاتكس غير أثناء القيام بذلك.
    وسائل الأرجواني لا احياء ويوضع على الشخص الذي اعرب عن امله في أن يتم إعطاء لا عناية طبية إذا كانوا يموتون. وهذا يعني أن المستشفى ملزمة قانونيا بموجب القانون ليست محاولة لانقاذ الأشخاص الحياة في حالة حدوث طارئ. في كثير من الأحيان المرضى المحطة التي ليس لديها الكثير من الوقت يسأل اليسار لإعطاء العصابات الأرجواني لأنهم على استعداد للألم والمعاناة لهذه الغاية.
    يستخدم الوردي للتنبيهات أطرافهم. هذا هو ترك الناس يعرفون أن هناك مشكلة مع واحد أو أكثر من أطرافهم الأشخاص. من المرجح أن لديك تعليمات أبعد مكتوب عليها.

تعلم هذه الرموز هي في غاية الأهمية. يجب عليك دائما التحقق مع المستشفى كنت حاليا في لضمان أنهم يستخدمون نفس النظام رمز اللون. في حين أن هناك خطط حالية ليكون في نهاية المطاف جميع المستشفيات في البلاد باستخدام نظام اللون نفسه لم يتم تنفيذه اعتبارا من بعد. أن تكون آمنة يجب عليك أن تسأل أي شخص إذا كان لديهم قائمة من رموز الألوان التي يتم استخدامها. هذا يساعدك على تآلف مع النظام الخاص بهم.

safetyking

مصطفى حافظ محمد الجندى *مستشار السلامة والصحة المهنية ومكافحة الحريق وصحة البيئة .

ساحة النقاش

مصطفى حافظ محمد الجندى....سلامتك تهمنا

safetyking
يقدم الموقع كافة اشتراطات واجراءات السلامة للوقاية من خطر الاصابات والحوادث والامراض المهنية الناتجة عن مخاطر بيئة العمل,وعرض كافة المقالات والفيديو والاخبار والاحداث والاراء والمقترحات فى مجال السلامة والصحة المهنية ومكافحة الحريق وصحة البيئة وما يستجد من اهتمامات . والموقع دائما من اجل سلامتك وان تكون بيئة العمل آمنة ومأمونة,خالية »

ابحث

تسجيل الدخول

عدد زيارات الموقع

676,719