بعد  البحث  والتدقبق  ثبت  أن  البنت
  أحسن  من  الولد :
 
 1-  البنت  بتتكلم  براحتها  فى  التليفون  وأبوها  أو  جوزها  هو  أللى بيدفع
   الفاتورة  فى  الأخر
 
 2-  البنت  مش  ملزمة  تجهز  نفسها  أبوها  أو  البيه ( خطيبها)  هم  أللى
   هايدفعوا  دم  قلبهم
 
 3-  مفيش  حد  بيبص  على  بدلة  العريس  كله  بيبص  على  فستان  العروسة
 
 4-  لو  واحدة  عملت  مخالفة  وعيطت  شوية  للظابط  هايعديها  لو  راجل
   هاياخد  على  دماغه
 
 5-  لو  واحدة  ماأدتش  قرايبها  عيدية  مش  هايقولوا  عليها  بخيلة ...
   هايقولوا  أصل  العيب  على  جوزها
 
 6-  لو  واحدة  أتأخرت  على   المحاضرة  ممكن  الدكاترة  يدخلوها  لو
  ولد   هايقولوا  روح  يابابا  كمل  نوم  برة  فى  الشمس
 
 7-  لو  حصل  زعل  بين  البنت  وباباها  مش  هايطردها  برة  البيت ... وهى
  بس يادوب  تعيط  شوية  وبابا  هايروح  يصالحها  علطول ....  أما  الولد
   فايدوب يلحق  مكان  ينام  فيه  جنب  البواب
 
   8-  دلع  البنات:
 
   ياختى  قميلة (  سنتين )
 
   ياعسولة ( 5  سنين )
 
   ياعروسة ( 12  سنة )
 
   ياقمر ( 18  سنة )
 
   يا  هانم ( 40  سنة )
   يا  أم  العيال ( 50  سنة )
   يا  ست  الكل ( 60  سنة )
 
   دلع  الولاد
 
 
   انت  ياد ( 10  سنين )
 
   انت  ياشحط  بقيت  طول  الباب ( 18  سنة )
 
 
   يارا جل ( 40  سنة )
  
   ياعم  الحاج ( 50  سنة )
  
   ياراجل  يا  عجوز  مناخيرك  أد  الكوز ( 60  سنة )
  
   شوفتوا  ان  الولاد  مظلومين  وحقهم  رايح  أوى

  • Currently 89/5 Stars.
  • 1 2 3 4 5
31 تصويتات / 1206 مشاهدة
نشرت فى 14 إبريل 2007 بواسطة temo

ساحة النقاش

عدد زيارات الموقع

99,441