عيد الفطر هذا العام شكل آخر بعد الثورة المصرية، ورسائل المعايدة والتهنئة أصبحت بروح ثورية، خاصة أن هذا العيد هو أول عيد يحتفل به المصريون بدون الرئيس السابق و عائلته و نظامه الفاسد.

وبهذه المناسبة قام الفيسبوكيون بتأليف مجموعة من الرسائل النصية الجديدة، المغلفة بروح الثورة المصرية لتعيد بها علي أهلك وأصدقائك، سواء عبر تليفونك المحمول أو الفيس بوك.

كن مختلفا هذا العيد، وهنئ أصدقاءك برسائل ثورية:

لأول مرة من 30 سنة العيد مبارك من غير مبارك .. عيد جنان من غير سوزان .. عيد حلال من غير جمال .. ونعيش سعداء بدون علاء .. نأكل بط و وز من غير أحمد عز .. نأكل أكل خفيف من غير نظيف .. نشرب اللي نحبه من المشاريب من غير غالي ولا حبيب .. كل سنة وأنتم طيبين.

العيد السنة دي غير كل الأعياد .. وبلدنا اتطهرت من الظلم والفساد .. مصر أحلى من غير مبارك وسوزان والأولاد.

قبل ما تشارك في مليونية .. وتطالب بالطلبات اللي هيه .. محتاج منك حاجة صغيرة ليه .. انك تسمع مني الكلمة ديه .. كل سنة وأنت طيب وفي قلبي وعينيه.

فاضل يومين ع العيد .. وكلنا بنهتف الشعب يريد .. العيدية من البنكنوت الجديد .. عشان نخرج في مليونية نقولك كل سنة وأنت طيب وعيدك سعيد

أحلى ما في العيد العيدية .. والأحلى إنها تكون منك هدية .. وإلا ها نجيلك بمليونية .. فيها قلبي وروحي وعينيه .. نهتف ونقولك عيدك سعيد..

 

  • Currently 5/5 Stars.
  • 1 2 3 4 5
1 تصويتات / 118 مشاهدة
نشرت فى 30 أغسطس 2011 بواسطة nashwaRefat

ساحة النقاش

sesonsaso

جميلة اوى.

hammas

جميله اوى الرسايل دى
ثانكس

نشوى رفعت

nashwaRefat
موقع متميز بيكوا عايز يخلى الدنيا كلها ضحك ولعب وجد وحب »

ابحث

تسجيل الدخول

عدد زيارات الموقع

59,543