آه ياقلبى #عاميه بقلمى/إسماعيل مصطفى المحامى والشاعر
آه يا قلبى قد مرضت
وزاد مرضى للسما
آه ياقلبى ما طلبت الدمع
ينزل للوفا
أو رجوت الحب يأتى من جفا
إننى عشق الحياة وما هوى
قد كفيت يا حياتى من ضنا
آه ياقلبى ليه بتبكى هاهنا ؟
والدموع فى العين بتجرى
نازلة ع الخد الحزين
نازلة تكوى بنار مرار
ليه تقول إنك حزين
إنت عارف إنى طين
شايل الهم المشين
وإنت كاتب كل حاجه
حتى قلبى صار مهين
زى حبى بات أنين
ليه بتعمل أى حاجه
وإنت فيك كل حاجه
آه ياقلبى لما قلبى
يموت ف قلبى
زى جلدى ما مات فى جسمى
زى أيام الحنين
والسنين أنا عشتها وياك أمين
آه ياقلبى لو عرفت إن الكلام
كان بيقصدنى غمام
يمكن أصحى من المنام
واعرف إنى باعيش ضلام
واهجر الدنيا وكلام
حتى صبحى وشوق هيام
اه ياقلبى لو تكون الدنيا ليك
الدموع فى العين عليك
ليه ياقلبى تقول كلام
وإنت عارف إنى فيك مش منام
ولا سواد ولا غمام
لست فيك اصنع وفاء
حتى طيبى ماكان دهاء
قولى مرة مين سناء .
مين رجاء مين نساء
الحقيقه أنا عشت فيك
بالمحبة وشوق وفاء
مش دهاء فى الخفاء
آه ياقلبى#عاميه بقلمى/إسماعيل مصطفى موسى.المحامى والشاعر.مصر


