......... وحشتيني يا روحي........
..بقلم الشاعر النجمي..
... محمود أبو الفضل....
..................................
وحشتيني يا روحي..!!!
يا قلبي ودمي ف عروقي...
.........
يا همس النور .اللي بشوفه
وأنا نايم .وأنا صاحي..؟؟
........
يا حاجه حلوه بتتمخطر
فوق احزاني وجرووحي..؟؟
.......
يا محلى ايامي .يا مسكر
خليكي جنبي ما تروووحي
.......
يا طيف المسك والعنبر
آآه لما تهلي وتفوحي..؟؟
.......
عليا. وانا قاعد ومتغندر
بيجري الدم ف عروقي..؟؟؟
........
بحبك كلمه ما تكفي
قلوها الناس كتير قبلي
........
بحبك عشق فوق عشقي
وان ذاد عشقي ما يكفي
..........
انا سلطان مملكتي
وعندي جنود تحميكي
.....
وانتي اميره فوق عرشي
وكل حياتي اهديكي
.........
*******************
قوليها .تعودت اسمعها
واتوه ف بحور معانيها
.............
قوليها . فإني مشتاق
لهمس النبض يحيها
........
قوليها. وتأني ف نطقها
لعل التأني يسميها
.............................
..بتاريخ اليوم 11/2/2017
الساعه 7:48 صباحا بتوقيت المملكه العربية السعودية


