
؛؛؛ وداعا شهر رمضان ؛؛؛
=================
ما اوحشنا الله منك يا شهر رمضان ،،،
شهر الخير والبر والاحسان ،،،
شهر البركة والطاعه والقران ،،،،
ما واوحشنا الله منك يا شهر رمضان ،،،
شهر تختفى فيه شياطين الانس والجان ،،،
والله اتمنى ان تكون السنه كلها رمضان ،،،
ليعطف القادر على الغلبان ،،،
ويشعر بحال الفقير الشقيان ،،،
ما اوحشنا الله منك يا شهر رمضان ،،،
فيك الخير والبركه مليه المكان ،،،
وفيك يتجمعو الاحباب من كل مكان ،،،
يسهرو ويحلى السهر للفجر للصلاة وتلاوة القران ،،،
القلب صافى ومحد بيحمل فيه ظلم ولا بهتان ،،،
لا اوحشنا الله منك يا شهر رمضان ،،،
بتهل علينا بفرحه الكل سعيد وفرحان ،،،
وبتودعنا بفرحة العيد ويا هناه ،،،
اللى خرج منك راضى عنه الرحمن ،،،
قابل منه الصلاه والصيام وختام القران ،،،
وربنا اعطاه هديه غفر له ذنوبه ونال رحمة الرحمن ،،،
وكمان اللى فاز بالعتق من النار ،،،
فيك ليله خير من الف شهر وهى ليلة نزول القران ،،،
مش بينوله غير اللى من ربه قريب ،،،
وصام وصلى وزكى وتاب عن العصيان ،،،
ما اوحشنا الله منك يا شهر رمضان ،،،
يارب اجعلنا من الذين اعتقت رقابهم،،،
ونالو مغفرتك ورحمتك يا حنان يا منان ،،،
وداعا يا شهر البر والخير والاحسان ،،،،
-----------------------------
؛؛؛ بقلمى // حنان محمد عبد العزيز ؛؛؛


