authentication required
الشاعر جمال سعدساعتان

تحت الصفصافه

تحت الصفصافه علي الترعة 
الحلو شاورلي بمنديله
بعيونه السود يرمي بنظره
وفاكرني حدوب من تسبيله 
وأنا قلبي ماعدتش خلاص ينفع
في عناد الحب وتأويله 
راح يجري بسرعه ياناس يشكي
ويعاتب ويقول ظالمينه 
كان لسه فاكرني بدوب ف هواه
في فؤادي غرامه وشايلينه 
بيغيب بشهور عنا مايسال
وآخرتها يقول مش فاكرينه 
طب ما انت يا حلو اللي فايتنا 
واحنا اللي غرامك عارفينه 
من كترأساك لينا تعبنا
في كتابنا عزابك كاتبينه 
من الصبر تقول شهد واشرب
والمر في كاسك شاربينه 
بات حبك كره ومتلحن 
في النوته بجرحك عازفينه 
اوعاك ياجميل فاكر لسه 
دايبين في غرامك عاشقينه 
من غيرك مش جنبات نضحك 
ودموعنافي كاسك ملايين

  • Currently 0/5 Stars.
  • 1 2 3 4 5
0 تصويتات / 18 مشاهدة
نشرت فى 29 أكتوبر 2018 بواسطة aazz12345

عدد زيارات الموقع

59,944